
Aktywna Szkoła na Europejskim Kongresie Sportu i Turystyki 2025
Program Aktywna Szkoła Ministerstwa Sportu i Turystyki, którego krajowym operatorem jest Fundacja Orły Sportu, miał swoje stoisko podczas III Europejskiego Kongresu Sportu i Turystyki EKSiT 2025, który odbył się w dniach 6–7 maja 2025 r. w Hotelu Nosalowy Dwór w Zakopanem. Ponadto Fundacja przygotowała panel ekspercki – „Aktywna Szkoła w ekosystemie sportu powszechnego”. W ciągu […]
Program Aktywna Szkoła Ministerstwa Sportu i Turystyki, którego krajowym operatorem jest Fundacja Orły Sportu, miał swoje stoisko podczas III Europejskiego Kongresu Sportu i Turystyki EKSiT 2025, który odbył się w dniach 6–7 maja 2025 r. w Hotelu Nosalowy Dwór w Zakopanem. Ponadto Fundacja przygotowała panel ekspercki – „Aktywna Szkoła w ekosystemie sportu powszechnego”.
W ciągu dwóch intensywnych dni kongres zgromadził ponad tysiąc uczestników, którzy wzięli udział w ponad trzydziestu dyskusjach. Uczestnicy podejmowali tematy wyzwań stojących przed światem sportu i turystyki. W programie znalazło się pięć bloków tematycznych oraz około trzydziestu paneli dyskusyjnych, realizowanych jednocześnie na czterech równoległych scenach. Hasłem przewodnim tej edycji był „Sport dla przyszłości”.
Panel „Aktywna Szkoła w ekosystemie sportu powszechnego” odbył się 7 maja. Moderatorem dyskusji był Krzysztof Łoniewski – znany dziennikarz sportowy i popularyzator aktywnego stylu życia. W gronie panelistów znaleźli się:
- Dorota Ognicha, Dyrektor Departamentu Sportu dla Wszystkich, Ministerstwo Sportu i Turystyki;
- Edyta Litwiniuk, ambasadorka programu Aktywna Szkoła;
- Zbigniew Bryjak, dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Bytomiu (reprezentujący Gminę Miejską Bytom), która w 2024 r. skutecznie wdrożyła program;
- Antonia Zatorska, ekspertka Akademii Sportu Powszechnego 2025 i Animatorka Roku 2024, prowadząca badania kompetencji ruchowych uczniów klas IV–VIII.
Podczas dyskusji uczestnicy poznali autorskie metody wprowadzania ruchu do codziennych lekcji, dowiedzieli się, jak mierzyć efekty takich działań oraz jak budować zaangażowanie kadry pedagogicznej.






