Kurkumina

Na pewno słyszeliście już o wpływie kurkuminy na zwiększanie odporności i lepsze radzenie sobie organizmu z już napotkanymi patogenami. To prawda, że warto włączać ją do codziennej diety (a wręcz nawet do suplementacji, ponieważ sproszkowana kurkuma, której najczęściej używamy w naszej kuchni zawiera naprawdę śladowe ilości kurkuminy).

Co warto wiedzieć – kurkumina oprócz swojego działania przeciwzapalnego może także pomagać w zwiększaniu poziomu DHA (czyli jednego z kwasów omega-3) w organizmie, którego My Polacy wykazujemy niedobór – głownie przez niskie spożycie ryb. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 podobnie jak kurkumina wykazują działanie przeciwutleniające i antyzapalne – suplementacja kwasami DHA w połączeniu z kurkuminą może być game changerem, jeśli chodzi o zwiększanie naszej odporności na wirusy i inne patogeny.

Warto również wspomnieć o antynowotworowym znaczeniu kurkuminy –przez swoje działanie antyoksydacyjne zmusza rozwijające się komórki nowotworowe do apoptozy. Warto spożywać ją z dodatkiem piperyny, gdyż badania pokazują, że to właśnie ich duet może powodować o połowę mniejsze uszkodzenia oksydacyjne komórek! Z tego względu szoty z kurkumą i świeżo mielonym pieprzem będą idealną opcją dla wszystkich potrzebujących szybkiego wsparcia pracy organizmu!